PDA

View Full Version : Revit Group met 2 verschillende materialen

n_hesseling
February 9th, 2012, 07:14 AM
Beste Revit tekenaars,

Ik heb een probleem en dat is het volgende. Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar toch...

In een project, bestaande uit 2 bouwblokken, moet ik allebei de blokken uittekenen.
Beide bouwblokken zijn exact hetzelfde en heb deze dus mooi in een Revit Group gezet.
Echter heeft 1 bouwblok een andere kleur metselwerk dan het andere bouwblok.

Hoe krijg ik dit voor elkaar met Groups?

Groet

ekkonap
February 9th, 2012, 07:53 AM
In welke documenten die je gaat produceren zie je het kleurverschil?
6502
Dit is een rendering uit drie delen, tussendoor is het materiaal voor baksteen omgewisseld.

Als iemand weet hoe je dit met groups oplost hoor ik het graag, maar ik kwam er ook niet uit (Links idem dito). Materialen omwisselen werkte voor dit project, en verder heb ik er niet meer over nagedacht. Design options misschien? Linked files zijn de oplossing ook niet, zie http://www.revitforum.org/wish-list-feedback/4706-all-verticals-controlling-materials-linked-files.html

Bjorn_K
February 9th, 2012, 02:32 PM
Het kan dmv Design Options icm Linked Files, maar ik denk dat als het een beetje een complexe vorm word je er niet vrolijk van word.

Omdat je de buitenschil in een DO stopt zul je alles wat reageerd op die wand ook in die DO hebben (kozijnen etc).

Doe je dit vroeg in je proces heb je de hoofdpijn van het managen van wijzigingen in die verschillende DO's.

Heb je de luxe om die visualisatie behoorlijk laat te kunnen maken is het misschien nog wel een optie, maak DO's aan, voeg buitenschil aan die optie set toe, schakel naar optie 2 en wissel de buitenschil om voor je gewenste 2de kleur.

In je verzamelfile kun je daarna instellen per geplaatste kopie van de link welke DO hij mag tonen.

Verre van ideaal, maar het kan wel.

Als het gaat om een render die je op een bepaald moment moet draaien is de oplossing van Ekko netjes, of als je alles in 1 keer wilt doen zou je kunnen Linken en Binden om zodoende de buitenschil om te kunnen wisselen. Maar die stap moet je dan telkens herhalen als je een nieuwe render later in het proces wilt maken.