Results 1 to 4 of 4

Thread: Revit berekeningen

New Member
    Current Local Time
    05:47 AM

Not allowed! Not allowed!

Revit berekeningen

Goedemorgen,

Heeft er hier iemand ervaring met het exporteren van gegevens van Revit naar BINK en van BINK naar Revit?

Momenteel heb ik een gesloten CV systeem gemaakt die bestaat uit een CV ketel met 3 radiatoren.

Met Revit kan ik dit exporteren als een XML bestand, en in BINK kan ik dit uitlezen.
    In Bink kan ik een leiding berekening maken en met deze resultaten wil ik weer terug naar Revit.

Wanneer ik in Bink een export wil maken krijg ik de volgende melding:
    Access violation at address 00C68DFA in module 'leiding.exe'. Read of address 00000004

iemand enig idee?

Moderator Robin Deurloo's Avatar
    Current Local Time
    06:47 AM

Ik heb geen ervaring met BINK en ken het ook niet eerlijk gezegd (net wel even opgezocht), maar het lijkt mee meer een probleem met BINK in dit geval en niet zo zeer met Revit omdat het bij de export vanuit BINK gebeurd. Ik zie dat ze voor BINK een helpdesk hebben, kunnen die je niet verder helpen?

New Member
    Current Local Time
    05:47 AM

Dat is het probleem dus,

heb al 3 dagen gebeld met ze, maar een zinnig antwoord krijg ik niet.
    ja ze zeggen dat de export naar Revit niet kan.

Heel bijzonder aangezien ze zelf ook xml's hebben van CV's waarbij wel een export gemaakt kan worden.
    Maar deze zijn op basis van een DWG bestand, en ik krijg natuurlijk een Revit bestand.

Moderator Robin Deurloo's Avatar
    Current Local Time
    06:47 AM

Helaas kan ik je niet verder helpen. Maar het lijkt inderdaad vreemd, die export naar xml lijkt me volledig onafhankelijk van het programma waar je deze mee wil inlezen, toch? Dat er bij het importeren van een xml die is gemaakt met Revit wellicht wat fout gaat zou kunnen, als het programma niet is geschreven op die import, maar je geeft aan deze wel te kunnen importeren.

Heb je een xml die is gemaakt op basis van een dwg toevallig? Importeer die eens en exporteer deze na wat aanpassingen weer naar xml om te kijken of je dezelfde foutmelding krijgt. Dan kan je bij de helpdesk in ieder geval melden dat het niet met Revit te maken heeft mocht je daar dezelfde melding krijgen. Dus even wat zaken proberen uit te sluiten.

Het lijkt er nu op dat ze Revit horen en direct stoppen met nadenken.